sunnuntai 19. helmikuuta 2017

GREEN TRIO ENSEMBLE

Taas olen päässyt tilanteeseen ettei kotona kasva kuin yksi kaktus, kun muut kasvit ovat kuolleet talven aikana. Kasvit tuovat viihtyisyyttä ja vihreyttä kotiin, jopa jotkut kasvit puhdistavat huoneilmaa. Vihersisustaminen onkin sitä kuuminta hottia sisustamisen saralla, tosin ainahan niitä kasveja on kotona ollut. Plantagenista ostin kolme viherkasvia.
 
Kilpipiilean, joka on yksi trendikkäimmistä ja blogimaailmassakin tunnetusta viherkasvista. Kilpipiilea tunnetaan myös nimillä kiinanrahapuu ja lähetyssaarnaajakasvi, ja Ruotsissa kuvaavalla nimellä "elefantsöra".Tarvitsee tasaisen kosteuden ja puolivarjoisen paikan.
 
Sitten pieni puuvarsinen myrtti, aromaattinen ikivihreä puu/pensas,  joka taitaa minulle olla entisten kokemuksen mukaan hieman liian vaikea pitää elossa, kuivuu helposti. Sitä pitäisi kastella säännöllisesti, suihkutetaan mieluiten päivittäin, ei pidä kuivahtamisesta.
 
Trion täydentää pikkuruinen herttaköynnös, helppo kasvi, joka tyytyy vähään. Siis oiva minulle. 
 
Bought three plants to reminding me of soon becoming spring.


 




 
 
 

3 kommenttia:

Kolmen Koti Rannikolla kirjoitti...

Tykkään<3!!!! Toi "elefantin korva" niin kotiutuu myös meille!

Villejä Lupiineja kirjoitti...

Ihania kasveja! Tuo köynnös voisi olla myös minun kasvini...minä kun aina unohdan kastelun! Mukavaa alkavaa viikkoa! <3

Maarit / Sopusointuja kirjoitti...

Kiva kolmikko ja kaikki erimuotoisia ja -näköisiä. Mulla kuoli toinen elefantsöristä, toinen vielä kituuttaa. Kaikkein pahinta vissiin kukille on liika kastelu, pitäisi muistaa antaa kuivahtaa välillä. No, eihän sekään ole aina auttanut...Lumista viikon alkua!